Photowall – 10 years in style

For 10 år siden begyndte Photowall med at trykke tapeter til alle mulige stilarter, personligheder og miljøer. For at fejre deres 10-års jubilæum har de sammensat en kollektion med kundernes absolutte yndlingsmotiver gennem årene. Dog har motiverne fået et lidt nyt udseende.

Cosmic Abstraction

Hver dag ser vi mange forskellige stilarter. I de hjem, vi lever i, i det tøj, vi har på, og på de steder, vi besøger. I Photowalls jubilæumskollektion hyldes den personlige stil og viljen til at gå sine egne veje. Det er en tapetkollektion, hvor alt er muligt bestående af klassikerne Sunbeam Through Trees, Bright Brooklyn Bridge og World Map Detailed i en helt ny forklædning.

– Fototapet opleves af mange som lidt fantasiløst og umoderne, og det afholder måske nogen fra at vælge det. Med vores jubilæumskollektion ønsker vi at vise vores klassikere på en ny måde og give dem nyt liv. Vi vil vise, at fototapet måske alligevel er din stil, og at alt er muligt med lidt fantasi og fototapet. Det handler bare om at turde, siger Nora Felin, der er markedschef hos Photowall.

Jubilæumskollektionen omfatter også et nyt motiv udarbejdet af illustrator Cecilia Carlstedt. Motivet Cosmic Abstraction symboliserer fremtiden med subtile, lyserøde himmelstrøg og grønne og grå planeter.

– Da vi i 2006 meddelte, at vi ville tilbyde et så traditionelt produkt som tapet, men bare via internettet, var der mange, der løftede øjenbrynet, men min bror Charlie og jeg stod fast. Vi ville udfordre det, der allerede var, og lave det på en ny måde. Helt digitalt. Det vil vi fortsat i dag, og det synes jeg også, Cecilias motiv gør – udfordrer. Det fylder, er personligt og innovativt – noget, vi synes, symboliserer fremtiden og alle de muligheder, der findes med digital teknik, siger Niklas Johansson, der er grundlægger og underdirektør hos Photowall.

Jubilæumskollektionens fire motiver fås kun hos Photowall og bestilles som fototapet efter mål. Sunbeam Through Trees, Bright Brooklyn Bridge og World Map Detailed koster 229 kr. pr. kvadratmeter, og Cecilia Carlstedts motiv Cosmic Abstraction koster 247 kr. pr. kvadratmeter.

Sunbeam Through TreesWorld Map DetailedBright Brooklyn Bridge - b/w

Alle fotos i kollektionen er stylet af Joanna Lavén og fotograferet af Idha Lindhag.

Pressebilleder i en høj opløsning -  Photowall - 10 Years in Style