Mødet mellem indretningsdesign og kunst – Emma Lindström for Photowall

I dag lancerer vi et eksklusivt designsamarbejde med den svenske kunstner Emma Lindström. Tapetkollektionen AURA tager udgangspunkt i 12 akrylmalerier med abstrakte og livlige farvekompositioner. Via deres harmoniske og organiske udtryk indbyder hvert motiv til, at man kobler af rent visuelt og finder tilbage til den harmoniske sindstilstand.

Emma Lindström er en etableret svensk kunstner, der har stået bag flere succesrige udstillinger
i USA, Frankrig, Tyskland og rundt om i Europa. Hun driver desuden sit eget kunstgalleri
Anohaao Gallery, der ligger i det centrale Gøteborg, ligesom hun er aktuel med flere udstillinger
verden over.

Lindströms kunstneriske proces har været en lang rejse, hvor hun gennem flere år har
eksperimenteret med forskellige teknikker, farver og materialevalg. En proces, der udvikles
kontinuerligt og dermed får nye udtryk. Samtidig bliver det visuelle udtryk styret af Lindströms
sindsstemninger, følelser samt tilfældige elementer.

Arbejdet begynder altid med et valg af en bestemt farveskala, enten ud fra en specifik ordre
eller Lindströms egne sindsstemninger:

– Når jeg begynder at skabe mine motiver, træder jeg ind i en meditationslignende tilstand. Her tillader jeg mig selv at lade intuitionen tale og processen lede vejen. Processens første stadie indbefatter, at akrylfarven hældes eller stænkes på lærredet. Derefter går jeg ned i detaljerne og udjævner, hvilket former det endelige værk.

De livlige tapetmotiver i kollektionen AURA fylder rummet med en positiv stemning og energi. Tapeterne kan opmuntre til glæde, kreativitet, harmoni og afkobling, alt efter beskuerens sindsstemning og aktuelle behov. Emma Lindström udtaler:

– Jeg både håber og tror, at tapeterne kan bidrage med en positiv og kraftfuld energi til rummet, så det bliver et sted, hvor der er plads til kreativitet og glæde, ligesom det bliver et sted, der føles behageligt.

Emma Lindström uddyber desuden sine tanker omkring tapetkollektionen for Photowall:

– Det har været super spændende og udfordrende at skulle tænke i et stort format og finde frem til aspekter og farveskalaer, der føles interessante. Samtidig har det været nødvendigt at være en smule mere tilbageholdende, mens man stadig bevarer sin kunstneriske integritet fra det originale værk. Jeg synes, at vi er endt med et produkt, der byder på det gode møde mellem indretningsdesign og kunst.

Tapetkollektionen AURA sælges eksklusivt hos Photowall og kan bestilles som fototapet efter egne mål.

AURA - SUPER NOVAUdsigtAURA - BREATHEUdsigtAURA Freshwater & AURA EsotericUdsigt

Pressebilleder i en høj opløsning -  Emma Lindström - AURA