Curated by Fine Little Day – fem dage, fem motiver

Fem forskellige designere fra fire forskellige lande har bidraget med hvert sit motiv til Photowalls kollektion Curated by Fine Little Day. Hvert motiv har sin egen lanceringsdag, og det første motiv, der frigives, er Colorform af den amerikanske illustrator Kindra Murphy.

Colorform Monogreen

I kollektionen Curated by Fine Little Day har Photowall ladet Elisabeth Dunker, grundlægger af Fine Little Day, håndplukke motiver fra sine personlige favoritdesignere fra hele verden. Dette har resulteret i en meget alsidig kollektion, hvor kærligheden til design og form har fået lov at styre.

– De valgte designere er fine favoritter, hvis arbejder jeg tidligere har blogget om på Fine Little Day. De arbejder først og fremmest analogt, har en frisk approach, deres egen stil og en god fornemmelse for form. Udover det er der ikke nogen rød tråd eller fællesnævner – med undtagelse af, at de alle er udvalgt på baggrund af deres udtryk, fortæller Elisabeth Dunker.

Kollektionens fem designere er: Mogu Takashi fra Japan, Steffie Brocoli fra Frankrig, Kindra Murphy fra USA og Cecilia Pettersson og Klara Bothén fra Sverige. Fem designere, som med hver sit personlige formsprog, danner en bred variation. Kollektionen rummer alt fra underfundige motiver, som spænder lige fra barnetegninger og tegneserier til kontrastrige, grafiske motiver. Kindra Murphys motiv Colorform er det første, der lanceres.

– Kindra Murphys motiv Colorform er et muntert og charmerende motiv i skønne farver. Hendes udtryk er på en gang både sofistikeret og sløset, og hun arbejder på fornemmeste vis med saks og stil. Tanken med at lancere et motiv om dagen handler om at give hvert motiv den opmærksomhed, som det fortjener. Samtidig synes vi, at der er sjovt at se frem til et nyt motiv hver dag, siger Elisabeth Dunker.

Motivet præsenteres kl. 11.00 på lanceringsdagen og i forbindelse med dette gæsteblogger Fine Little Day’s Elisabeth Dunker på Photowalls blog. Her præsenterer hun hvert motiv og hver designer lidt nærmere. Elisabeth Dunker har også gæstepinnet et inspirationsboard på Photowalls Pinterest. Alle motiver kan bestilles som fototapet efter mål på Photowall.dk og koster 305 kroner pr. kvadratmeter.

Wooden Village
Scallops
Fir Forest

Lanceringsoversigt

2013-07-08: Colorform, Kindra Murphy, USA.

2013-07-09: Scallops, Klara Bothén, Sverige.

2013-07-10: Mogu, Mogu Takashi, Japan.

2013-07-11: Fir forest, Cecilia Pettersson, Sverige.

2013-07-12: Wooden village, Steffie Brocoli, Frankrig.

Der vil løbende blive lagt pressebilleder ud i vores billedbank her på Mynewsdesk.

Pressebilleder i en høj opløsning -  Curated by Fine Little Day