Beata Bouchts overdådige illustrationer skaber et surrealistisk botanisk landskab i din egen stue

Photowall lancerer nu en eksklusiv tapetkollektion i samarbejde med den svenske illustrator Beata Boucht. Kollektionen GREY GARDENS består af syv pragtfulde tapetmønstre som er inspireret af planteriget. Her bliver vi mødt af gamle haver, hængende lianer, tæt jungle og mystiske skove. Hvert mønster har fantasifuld karakter og skaber en spændende verden at gå på opdagelse i.

Dark Leaves

Beata Bouchts detaljerede illustrationer præges af et legende og surrealistisk billedsprog. I GREY GARDENS har Beata Boucht arbejdet specifikt med overdimensionerede mønstre for at forstærke følelsen af at befinde sig under et skyggende piletræ eller af at være omgivet af en tæt urskov.Kollektionen er blandt andet inspireret af den vilde have i filmen Grey Gardens – en film som skildrer sine excentriske hovedpersoner på deres dekadente herregård i East Hampton, New York. Blandt kollektionens motiver finder vi dekorative blomster fra forskellige landskaber og fra hele verden, og dykker ned i bladenes forunderlige mønstre. Den nøje udvalgte farveskala balancerer motiverne og giver et overraskende friskt indtryk.

”Jeg ville skabe tapetmønstre som er holdbare, og som man ikke bliver træt af. Mønstre som man kan fortabe sig i, og hvor man hele tiden opdager noget nyt. At man kan hvile i detaljerne og lade blikket gå på opdagelse i fantasilandskabet og finde en slags ro midt i alt det vilde.” siger Beata Boucht.

Hun beskriver sig selv som maksimalist. Hendes kunstneriske proces består af en blanding af forskellige teknikker og materialer, hvor hun skaber dybe og komplekse mønstre ved at arbejde i flere lag. Det begynder med detaljerede blyanttegninger i hånden efterfulgt af farvelægning i akvarel eller gouache, collageteknik og digital bearbejdning.

”Jeg tror, at vi bliver modigere, og at vi tør at udtrykke os mere og være mere personlige, når vi indretter vores hjem i fremtiden” siger Beata Boucht.

Kollektionen GREY GARDENS giver rummet en flot ramme, uanset hvem du er. De fængslende motiver skaber en rumlig dynamik, med en detaljerigdom som er umulig at modstå.

GREY GARDENS består af 7 tapetmønstre og 9 plakater og sælges eksklusivt hos Photowall.

Emerald Moss
Paradise Lost