Naturens former skaber mønstre i Lottas træer

Sirlige træer med grene og blade skabt af graciøse klokkeblomster, buttede æbler og spinkel løvefod. Photowalls unikke designsamarbejde med Lotta Olsson har udmøntet sig i kollektionen Blossom trees. Skandinaviske, stilrene motiver med mange fine detaljer.
    Sugarplum Tree - Off White

Den svenske designer Lotta Olsson er uddannet ved HDK i Gøteborg og Konstfack i Stockholm. Hun skaber iøjnefaldende, eventyrlige træer af planter, som hun samler, presser og til sidst digitaliserer. Naturens former er hendes største inspirationskilde.

– Jeg inspireres utrolig meget af naturen – først og fremmest af alle de forskellige former, man kan skabe smukke mønstre med. Gennem årene har jeg samlet et digitalt herbarium, og hver eneste lille detalje i mine motiver har en historie. Det er naturligvis ekstra sjovt at få lov til at lave en tapetkollektion – motiverne fungerer virkelig godt, når de kommer op i stort format, siger designer Lotta Olsson.

Kollektionen omfatter tre motiver: Sugarplum Tree, Mountain Pine og Apple Berry, alle i to forskellige farvesammensætninger. Motiverne fås kun hos Photowall og bestilles som fototapet efter mål til 305 kr. pr. kvadratmeter.

Apple Berry - Off White

Pressebilleder i en høj opløsning -  Lotta Olsson - Blossom Trees