Garbo & Friends bag munter tapetkollektion til børn

Photowall præsenterer børnekollektionen Tiny Heroes – skabt af det svenske designstudio Garbo & Friends. Kollektionen består af tre tidløse mønstre, hvor hvert motiv fortæller en historie.
    Mares - Dark

Siden 2011 har Garbo & Friends formgivet kvalitetsprodukter til børnefamilier. I tapetkollektionen Tiny Heroes er deres klassiske mønstre Mares , Fauna og Bows tilpasset til væggen med det formål at give hjemmet en varm helhedsfølelse.

Mønstrene i kollektionen er inspireret af dyr og natur, og alle illustrationer har hver deres historie.

– Designprocessen begynder med flere ugers overvejelser, hvor jeg sammenfatter oplevelser og inspiration til et koncept. Ud fra dette skriver jeg oftest en historie, som senere bliver udgangspunktet for mønstret, og som til sidst er det, der kommunikeres visuelt, fortæller Susann Karlsson Nemirovsky, der er stifter af – og designer hos – Garbo & Friends.

Detvar på en vandretur i de svenske skove, at farvernefrarønog løv ikombinationmedskovensdyrgav mig inspirationtilmønstret Fauna. Mønstret Mares er en hyldest til havet, som fortæller om at opleve havlivet for første gang med alle dets klare farver og fantastiske vanddyr. I det tredje mønster, Bows, afspejler de muntre sløjfer i matte farver børns livlige fantasi og glæde.

Et tydeligt fokus i samarbejdet har været funktion og holdbarhed, hvilket Tiny Heroes-kollektionen opnår gennem det tidløse design, som passer ind i alle hjem. Det, der er klassisk og tidløst, bliver naturligt holdbart, og derfor har fokus ligget på kvalitet, materialevalg samt sobre farver.

– Garbo & Friends føltes som et naturligt valg, da Photowall skulle lancere en ny børnekollektion, fordi de ligesom os brænder for design og kvalitet. Målgruppen for Tiny Heroes er primært børnefamilier rundt omkring i verden, men tapeterne passer også i en entré i en storbylejlighed eller i et sommerhus på landet, siger Amber Johnson, der er produkt- og designansvarlig hos Photowall.

Tiny Heroes fås kun hos Photowall og består af tre mønstre i forskellige farvekombinationer. Motiverne kan bestilles som måltilpasset tapet for 324 kr. pr. kvadratmeter.

Pressebilleder i en høj opløsning -  Garbo & Friends - Tiny Heroes

Interview med illustratoren Saga-Mariah Sandberg

by Photowall DK

Saga-Mariah Sandberg står bag designet af tapetkollektionen DAWN CHORUS. Kollektionen er inspireret af nordisk natur og består af otte håndtegnede tapetmønstre med flotte forårsblomster, pragtfulde roser og svenske skovbær. Her fortæller Saga-Mariah om sin kærlighed til naturen og inspirationen bag tapetmotiverne.

Klare og stærke farver i Erica Jacobsons første tapetkollektion

by Photowall DK

I kollektionen In My Mind bliver vi lukket ind i Erica Jacobsons sprudlende sanseverden med farverige mønstre, som udstråler glæde og energi. Hendes intuitive fornemmelse for farve og form er blevet hendes tydelige kendetegn, og hendes karakteristiske udtryk kan ses i hvert tapetmønster.

Ny tapetkollektion By May

by Photowall DK

Vi er glade for at præsentere vores nyeste designsamarbejde: Tapetkollektionen Fragments af den svenske designduo By May. Kollektionen fås i fem motiver og indeholder enkle grafiske mønstre med et strejf af pasteller. Inspirationen har duoen hentet i genbrugsdesign.

Fabelagtige tapeter til børneværelset

by Photowall DK

Photowall lancerer en børnekollektion designet af den tyske illustrator Rina Donnersmarck. Frugt og drømmeagtige skove er nogle af motiverne i kollektionen.

Frame of Mind – tapetkollektion fra Lemon

by Photowall DK

Photowall og det sydafrikanske designstudio Lemon præsenterer stolt Frame of Mind – en tapetkollektion, der fokuserer på menneskers forskellige stil, humør og følelse. Her mødes subtile akvarelfarver, tekstilstrukturer og detaljerede, håndmalede mønstre.

Star Wars på tapetet

by Photowall DK

Star Wars-feberen raser her på vores planet. The Force Awakens går i biograferne i disse dage, og filmen er på alles læber. Darth Vader, Princess Leia og Chewbakka – vi har fyldt godt op i motivsamlingen med vores favoritter fra de legendariske film. Vi har over 200 Star Wars-motiver at vælge imellem, og de fås både som fototapeter og billeder på lærred – perfekte til at skabe det optimale Star Wars-værelse eller som julegave til store og små.

Interview med mønsterdesigneren Lena Holtzberg

by Photowall DK

Vi er glade for at kunne præsentere et nyt designsamarbejde med den svenske tekstilkunstner Lena Holtzberg. Lena har været aktiv som mønsterdesigner i mere end 20 år. Hun har blandt andet haft opgaver for flere svenske tapet- og tekstilfirmaer såsom Höie of Scandinavia og Åhlens, ligesom hun har arbejdet for H&M samt i England og Italien.Tapetkollektionen “Joyous Creations” er hendes første tapetkollektion for Photowall, og den er en hyldest til naturen, hvor blomster og naturens egen pragt står i fokus.

Håndmalet og digitalt stråler sammen i en unik tapetkollektion

by Photowall DK

Det svenske designmærke Photowall lancerer årets nyhed Manuscript – en unik tapetkollektion designet af den norske formgiver Andreas Engesvik. Med inspiration fra ældre tekniker har Andreas skabt tre håndmalede mønstre, alle i forskellige farvesammensætninger.

Naturen er i fokus i tapetkollektionen Scandinavian Surface

by Photowall DK

Photowall præsenterer stolt Nordic Moods – en kollektion designet af norske Scandinavian Surface. Denne designgruppe har vundet adskillige priser og er blevet kendt for deres sobre, elegant stil med smukke silhuetter fra den skandinaviske natur. Noget, der går igen i det seneste samarbejde med Photowall.

Stina Wirséns modetegninger nu som tapet hos Photowall

by Photowall DK

Minimalistisk, elegant og udtryksfuldt – Stina Wirséns slagkraftige stregtegninger lanceres nu som tapeter hos Photowall. TRAVEL THE WORLD består af 8 håndplukkede modeillustrationer, som udgør en unik, kunstnerisk og spændende tapetkollektion.