Jesus Kristus

Jesus fra Nazaret har uden tvivl været den dominerende figur i den vestlige kulturs historie i næsten tyve århundreder. Derfor har Photowall sammensat en smuk samling af vægmalerier mLæs mereed Jesus Kristus. Han var i bund og grund en jødisk lærer og religionsreformator, som er blevet hoved- og centralfigur i kristendommen, verdens mest dominerende religion. Uanset om du er religiøs eller ej, vil disse Jesus Kristus vægmalerier fascinere dig og være et nyttigt redskab til at pynte dit interiør. De fleste kristne følger Jesu eksempel, accepterer hans ord som sande og tilbeder ham som Messias og Guds inkarnation. Som du vil se i Jesus Kristus vægmalerier, kommer dette også fra et legitimt sted i historien, da de fleste historikere er enige om, at han var jøde fra et sted kaldet Judæa, i en by kaldet Nazareth, i det nuværende Israel. De er også enige om, at han blev anset for at være lærer og healer, og at han blev døbt af Johannes Døberen. Der er også historiske beviser for, at han blev korsfæstet i Jerusalem på ordre af Pontius Pilatus, som du kan se på Jesus Kristus vægmalerier.

Mærker i Jesus Kristus vægmalerier

Jesus gjorde nogle mirakuløse ting i sin levetid, men ingen vidste, udover Jesus, at hans sidste nadver ville få en så varig indvirkning på litteraturen og faktisk også på verden. Vi kender alle de grundlæggende ting, f.eks. at denne nadver er det tidspunkt, hvor den første eukaristien fandt sted, og at det brød, han brød, repræsenterer Kristi legeme. Disse billeder er allerede dannet i vores hoveder fra en ung alder. Den mest berømte afbildning af denne begivenhed er af Da Vinci, men der er også andre scenarier og billeder, som har gjort et varigt indtryk i vores psyke. "Adoration of the Shepherds - Antoine Le Nain" er et godt eksempel på dette, idet det viser, hvordan Jesus var genstand for hengivenhed lige fra starten. Hvis du er på udkig efter noget mere anderledes, kan du tjekke "Crucifixion", som er ret selvforklarende. Uanset hvad, så giver disse Jesus Kristus-vægmalerier dig et fokuspunkt, der virkelig vil have maksimal visuel effekt.

Navnet

Mange mennesker ved faktisk ikke, at Jesus har fået sit navn fra en engel. Da han besøgte Maria, kom denne engel til hende og sagde: "Vær ikke bange, Maria; du har fundet nåde hos Gud. Du skal blive gravid og føde en søn, og du skal kalde ham Jesus." Dette er noget, du kan dele med folk, som vil være helt vilde med dine Jesus Kristus-vægmalerier, uanset om det er i dit hjem, i dit fritidsområde eller endda på kontoret. Der er folk, der antager, at Kristus er Jesus' efternavn, men de ved ikke, at folk i det første århundredes Palæstina ikke havde efternavne. Folk identificerede andre ved at henvise til deres forældre. Kristus kommer fra det græske Christos, som betyder "den salvede", hvilket er meget tydeligt, når du gennemgår vores smukke udvalg af vægmalerier med Jesus Kristus. Det, der gør Jesus Kristus vægmalerier så attraktive, er også, at du kan følge hans fodspor og kortlægge hans liv med disse motiver. Der er en høj grad af variation i denne kategori, ikke kun med hensyn til unikke designs, men også med hensyn til farvesammensætninger.

Jesus Kristus vægmalerier og deres kunst

Episoder fra Kristi liv var blandt de mest almindelige emner, der blev afbildet i middelalderens og renæssancens kunst. De fleste af disse historier stammer fra det kristne Nye Testamente og især fra de evangelier, der tilskrives Matthæus, Markus, Lukas og Johannes, og som beskriver Jesu liv og lære. Derfor kan du se masser af forskellige scenarier i Jesus Kristus-vægmalerier. Nogle billeder af Kristi liv stammer fra kirkens tidlige århundreder, herunder fremstillinger af Kristi fødsel, som stammer fra det fjerde og femte århundrede. Mange af disse billeder er tæt parallelle med kunsten i det østromerske "byzantinske" imperium. På grund af denne indflydelse har vi alle et ret fælles billede af Jesus Kristus, som det fremgår af Jesus Kristus-vægmalerier. Forskning tyder imidlertid på, at manden selv så meget mindre ud end det billede, vi har af ham. Ikke desto mindre vil du stadig kunne værdsætte hans skønhed i Jesus Kristus-vægmalerier som "Jesus in Rio".
Produktoplysninger
  • Viser side 1 af 1 sider