Stina Wirséns modetegninger nu som tapet hos Photowall

Minimalistisk, elegant og udtryksfuldt – Stina Wirséns slagkraftige stregtegninger lanceres nu som tapeter hos Photowall. TRAVEL THE WORLD består af 8 håndplukkede modeillustrationer, som udgør en unik, kunstnerisk og spændende tapetkollektion.

Coffee in Paris

Kollektionen TRAVEL THE WORLD består af Stina Wirséns mangeårige samling af modetegninger med haute couture og gademode fra forskellige verdenshjørner. Nogle af de sort-hvide tegninger er publiceret i bøger tidsskrifter, mens andre er blevet præsenteret på internationale udstillinger i Indien, Tyskland og USA.

Stina Wirséns velkendte stil med træfsikre, afmålte og livlige streger løber som en rød tråd gennem hele kollektionen. Håndens bølgende og svævende bevægelser, dynamiske og flotte tuschlinjer samt spontane dråber af blæk – alt dette giver tilsammen kollektionen et interessant udtryk.

Hvert tapetmotiv i samlingen emmer af liv og bevægelse. Vi befinder os hurtigt blandt de neonlysende gadeskilte i et pulserende Tokyo, videre til en hyggelig og klassisk café i Paris og ender til sidst i de kendte Stockholmskvarterer blandt stilbevidste byboere.

Hvert tapetmotiv i samlingen emmer af liv og bevægelse.

Motiverne i TRAVEL THE WORLD er både nutidige og moderne og matcher godt med alle stilarter i boligindretningen. Kollektionen giver rummet en kunstnerisk karakter og skaber ensmagfuld kulisse i hverdagen. Stina Wirséns udtryksfulde linjer giver dig mulighed for at tapetsere dine vægge med et skræddersyet kunstværk signeret en af Sveriges største illustratorer.

Det føles herligt at lancere denne nye kollektion sammen med Photowall. Den har sit helt eget udtryk, som adskiller sig fra mine andre tapetmotiver. De rene linjer og de stiliserede tegninger gør, at den står stærkt uden at “sluge” rummet. Tanken med kollektionen er, at den skal opdateres regelmæssigt, da de mange skift i moden altid er interessante, forklarer Stina Wirsén.

Om Stina Wirsén

Stina Wirsén blev født i 1968 og er en af Sveriges mest kendte og elskede illustratorer og børnebogsforfattere. Siden sin eksamen på Konstfack i Stockholm i 1992 har hun arbejdet som professionel illustrator. Stinas stil er minimalistisk og slagkraftig, og via nogle få hurtige pensel- eller pennestrøg formår hun at indfange det væsentlige.

Mange kender Stinas karakteristiske billeder fra Dagens Nyheter, hvor hun blandt andet tegner rejsereportager, portrætter og mode – tegninger, som har indbragt hende flere priser gennem årenes løb.

Stina arbejder også med fri kunst og offentlige udsmykninger, hvor hun i samarbejde med Photowall for nylig har udsmykket et legerum på hospitalet Nya Karolinska i Stockholm. Stina Wirsén har haft separate udstillinger på blandt andet det svenske Nationalmuseum, Konstnärshuset i Stockholm, de svenske ambassader i Washington og Tokyo, Avesta Art og Bror Hjorths Hus.

Pressebilleder i en høj opløsning - Stina Wirsén - Travel the World

Photowall - Wall Art by Passionate People