Illustratoren Saga-Mariah Sandbergs tapetkollektion giver forårsfornemmelser hele året rundt

Photowalls nye tapetkollektion DAWN CHORUS er en farverig samling mønstre fyldt med flotte forårstegn skabt af den svenske illustrator Saga-Mariah Sandberg. Kollektionen er inspireret af nordisk natur og består af otte håndtegnede tapetmotiver med markblomster, pragtfulde roser og svenske skovbær

The Forest Meadow

Med naturen som sin største inspirationskilde skaber Saga-Mariah Sandberg drømmende og detaljerede illustrationer fra forskellige natursteder. Hvert mønster er håndmalet i naturens egen farveskala og forestiller altid en specifik biotop med dens særegne plante- og dyreliv.Kollektionens titel DAWN CHORUS henviser til forårsfuglenes morgensang og slår tonen an for hele kollektionen. Samtlige motiver gengives med naturens egne farver og er hentet fra historiske natursteder i det svenske landskab.

Saga-Mariah Sandbergs tapetmønstre lader os ikke bare opleve naturens skønhed og mangfoldighed, den inspirerer også til at lære den natur at kende, som findes rundt omkring os. I mønsteret Skovlysningen (The Forest Meadow) besøger vi en svensk granskov med dens dybe farver, og vi møder blåfugle blandt blomstrende blå anemoner, violer og liljekonvaller. Moshaven (The Fern Garden) henter sin inspiration fra gamle skoleplakater og forestiller en have i skyggen før og efter regn med havesnegle, som titter frem blandt karplanter og mos.

Kollektionen DAWN CHORUS giver dig mulighed for at byde naturen ind i dit hjem. De lyse farver skaber et luftigt, skandinavisk udtryk med et personligt præg. Vil du have mere hygge og ro i hjemmet, så vælg de mørkere tapeter.

The Moss Garden After Rain
Katarina (White)

Om Saga-Mariah Sandberg

Saga-Mariah Sandberg er en svensk kunstner og illustrator, født i 1983 i den svenske provins Värmland. Med naturen som sin største inspirationskilde skaber Saga-Mariah naturtro og livlige illustrationer, som forestiller Nordens flora og fauna. Illustrationerne er altid håndlavede.Saga-Mariah har udstillet i blandt andet New York og Berlin og har illustreret for en række svenske varemærker såsom Apoteket Hjärtat, Björn Borg, Husqvarna, IKEA, Loka og Tekniska Museet. Hun blev kåret som et af forårets designtalenter ved FORMEX Design Talents 2019, og hendes fantastiske billeder har prydet botaniske plakater, postkort og mønstret stof og fås nu også som tapet hos Photowall.

Pressebilleder i en høj opløsning -  Saga-Mariah Sandberg - DAWN CHORUS

Photowall - Wall Art by Passionate People